Viktoria vann SM i Make up
Idag önskar vi stort grattis till vår stylistlärare Viktoria Boman!
%2069651681_2277661689213325_2590099144752234496_n.jpg)
Viktoria vann SM i Make up i helgen med temat under ytan och klassisk sotning.
- Det känns jättebra att få komma tillbaka till jobbet och få så mycket kärlek från mina kollegor och elever! Jag är så stolt att jag har lyckats med mitt mål och satt mig själv på kartan, men såklart också Norrköping och vår underbara stylistutbildning på Kungsgårdsgymnasiet, säger Viktoria.
Efter man har sökt, är det 10 st som blir uttagna till final. Dessa tio tävlade i fredags på Hud&kosmetikmässan i Kista. Där alla tävlade live på scenen i 2 moment. Första momentet bygger på teknik, känsla och precision. Det andra momentet handlar om teknik, kreativitet och fantasi.
- Det var väldigt häftigt att se alla drivna makeupartister kämpa för sin look. Jag var väldigt nervös och pirrig under hela tävlingen. Eftersom tiden är knapp så måste man vara superfokuserad och se så inget går fel, fortsätter hon.
I moment ett handlar det om produktval, teknik, tajming och precision. Att jag undervisar elever i detta hjälpte mig i tävlingen och i moment två är det en helt annan förberedelse. Där handlar det om att skapa något kreativt och unikt som inte liknar någon annan look, det är väldigt mentalt krävande. Sedan jag fick reda på temat har min hjärna gått på högvarv och den kreativa processen var är lång, rolig och jobbig på samma gång. Men när man ser slutresultatet bli precis som man har tänkt sig är en fantastisk känsla! säger Viktoria stolt.
SM i Make Up
Arrangeras en gång per år av SHR, Sveriges Hudterapeuters Riksorganisation.
SHR har som mål att höja kvalitetsnivån, statusen och intresset för makeupartistyrket, ett till hudterapeuten närliggande yrke.
Tävlingen är till för att lyfta fram duktiga, drivna makeupartister och maskörer.
Du som är utbildad och certifierad kan ansöka om att delta.
SM i Make Up består av två moment i 60 minuter.
- Klassisk sotning med flytande eyeliner och röd mun.
- Tema make up med kläder, hår, makeup.
Temat 2019 var under ytan